joi, 28 mai 2009

Despre cazier si amabilitate

Cum nu am mai avut mare lucru de povestit in ultima vreme, am luat asa o pauza mai mult sau mai putin voita... dar mi-am dat seama ca sunt cateva lucruri care merita sa fie mentionate si pastrate. Intamplarea face sa am nevoie de cazierul judiciar, bun... fiind nascuta pe meleaguri buzoiene (si nu bucurestene) ar trebui sa fac un drum la Buzau in timpul saptamanii... sau chiar doua, doar pt cazier... lucru putin probabil... asa ca ma interesez ce e de facut... partea buna este ca am totusi buletin de Bucuresti (smecherie mare) si pot fi salvata. Ma uit eu pe site-ul politiei... constat ca ma incadrez la 2 puncte, total diferite, cu alte cuvinte nu ma lamuresc deloc ce e de facut... (document scris de politisti). Bun, ma gandesc ca poate daca sun o sa fie mai bine... asa ca formez numarul sectiei de politie unde imi raspunde un robotel... apas tastele necesare, imi spune lucruri putin diferite de ce am citit eu pe net, dar ma indeamna si sa vizitez si pagina de internet a politiei....hmmmm.... Ma gandesc, mai citesc de cateva ori si imi iau inima in dinti. Ajung la concluzia ca mai bine platesc taxa de eliberare urgenta si fac un drum la Sectia 4. Zis si facut. Totul a mers destul de lin, o mica problema fiind doar amabilitatea doamnei de la ghiseu. Completez cuminte cererea si ma asez la rand. In fata mea doua alte persoane. Prima, o domnisoara intinde cererea... si atunci izbucnesc tipetele de revolta ale doamnei din spatele geamului mic si patrat "De ce ati lipit timbrul pe cerere????!!!!! Cine v-a spus sa il lipiti????? Eu cum il dezlipesc acum????? De ce nu ati venit sa ma intrebati????" (mentionez ca geamul de la ghiseu fusese inchis pana sa ne asezam noi la rand... deci mai greu cu intrebatul in prealabil...) Eu din spate rasuflu usurata, nu lipisem timbrul pe cerere. Tipetele continua... "Hai, ca mai este si alta lume la rand!!!!!!" Cei doi din fata mea se indeparteaza nedumeriti, cu capul plecat... Ma apropii si eu, zic un "Buna dimineata" politicos... nimic. Doamna scria de zor ceva (de mana) ... astept, mai salut o data (nedumerita de ce tipase la cei din fata mea sa plece ca mai este si alta lume la rand, iar acum nici nu ma baga in seama...) Intr-un final ridica ochii din hartii si ma intreaba artagoasa "Ati dezlipit timbrul???!!!!" Eu zic timid ca nu l-am lipit... atunci se uita la mine si remarca cu mirare "Aaaa... dar sunteti altcineva!" Zic si eu un da amarat... in timp ce ea isi continua povestea "Am de scris un raport, e asa mare si uite cata treaba am..." Eu ii intind actele, completeaza ceva in scarba si imi da o foita... sa vin luni intre 14:00- 16:00... timid ii spun ca sunt la serviciu, ca nu am cum... (deja simteam ca o suparasem). "Veniti cand puteti! Aveti aici scris programul... suntem si dupa-amiaza!!!" (in timp ce inchide gemuletul ca sa vad eu programul afisat... (luni, program 8:00-17:00) Hmmm... imi permit sa o intreb din nou... "Deci luni nu pot sa vin si dimineata?" "Nu!!!! Luni nu..." Incerc sa protestez "Dar asa e programul scris pe geam...." Ea continua "Nu luni!" Bine, "atunci vin mercuri dimineata"... deja vorbeam singura. Concluzia ar fi ca am reusit, o sa fie gata cazierul intr-o saptamana (cu toata taxa de urgeanta platita la trezorerie) dar macar am supravietuit, eu nu lipisem timbrul.

Niciun comentariu: